استفاده از داده‌های LinkedIn در سیستم CRM مایکروسافت

0
69
استفاده از داده‌های LinkedIn در سیستم CRM مایکروسافت

با استفاده از ویژگی‌های جدید ارائه شده در LinkedIn، امکان ادغام داده‌های LinkedIn Sales Navigator با Dynamics 365 فراهم می‌گردد.

مایکروسافت قصد دارد تا در رقابت با Salesforce برای موفقیت در بازار CRM، از LinkedIn استفاده نماید. به تازگی این امکان در اختیار فروشندگان قرار گرفته است تا داده‌های LinkedIn Sales Navigator را همراه با سایر اطلاعات در داشبورد Dynamics 365 Sales دریافت نمایند.

کاربرانی که از هر دو سیستم برخوردار می‌باشند می‌توانند اطلاعات را از پروفایل‌های LinkedIn در صفحات Lead، Contact، Account و Opportunity در Dynamics 365 Sales مشاهده نمایند. Dynamics و LinkedIn Sales Navigator در هرروز اقدام به همسان‌سازی (Sync) اطلاعات با یکدیگر می‌کنند تا به این ترتیب سسیستم LinkedIn و CRM متعلق به مایکروسافت از فعالیت‌های یکدیگر اطلاعاتی به‌روز در اختیار داشته باشند.

مایکروسافت پس از انتشار خبر مربوط به LinkedIn، از راه‌اندازی Dynamics 365 for Talent به منظور تسهیل مدیریت نیروی کار در سازمان‌ها و همچنین ارائه‌ی Dynamics 365 for Retail برای مدیریت عملیات‌های تجاری و بازرگانی سخن گفته است.

ارائه‌ی این محصولات را می‌توان به عنوان بخشی از تلاش مایکروسافت برای ایجاد سیستم‌های نوین و Next-Generation برای ثبت اطلاعات کسب‌و‌کارهای مبتنی بر Cloud تلقی نمود. این شرکت سال گذشته یک بسته‌ از برنامه‌ها‌ی کاربردی با نام Dynamics 365 را معرفی نمود که به فرآیندهای سازمانی مختلف از جمله فروش، مدیریت موجودی اموال و منابع انسانی رسیدگی می‌نماید.

LinkedIn Sales Navigator را می‌توان یک نوع شبکه‌‌ اجتماعی سازمانی مختص فروشندگان حرفه‌ای دانست. این برنامه از ویژگی‌های متعددی برخوردار می‌باشد که در تسهیل امر فروش کاربرد دارد، به عنوان مثال در این برنامه امکان دریافت خودکار قسمتی از راهنمایی‌ها براساس داده‌های LinkedIn و ارسال پیام‌های تبلیغاتی به کاربران وجود دارد.

ادغام LinkedIn با Dynamics 365 for Sales به معنای آن خواهد بود که کاربران Sales Navigator انگیزه‌ی بیشتری برای خرید CRM از مایکروسافت و یا بالعکس خواهند داشت. این موضوع از آن‌رو حائز اهمیت است که مایکروسافت را قادر خواهد ساخت تا مشتریان شرکت‌های رقیبی همچون Salesforce و Oracle را نیز به خود جذب نماید.

لازم به ذکر است که سال گذشته مایکروسافت توانست LinkedIn را به قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری نماید. در حالیکه این شبکه‌‌ اجتماعی سازمانی همچنان ماهیت مستقل خود را حفظ کرده، اما مایکروسافت در تلاش است تا از قابلیت‌های آن در سایر محصولات این شرکت از جمله Cortana استفاده نماید.

سال گذشته Salesforce با اعلام اینکه کنترل مایکروسافت بر داده‌های LinkedIn مانع از رقابت برابر می‌گردد، سعی در برهم زدن این معامله نمود.

این خبر درروزی اعلام گردید که LinkedIn از دارا بودن ۵۰۰ میلیون عضو دارای پروفایل برروی سرویس خود اطلاع‌رسانی نمود. هرچند میزان استفاده‌ی این اعضا از سرویس مشخص نیست اما اطلاعات مهمی را در اختیار Dynamics 365 قرار می‌دهد که می‌تواند به ارائه‌ی توصیه‌های مربوط به کسب‌و‌کار از سوی این داشبورد کمک نماید.

مایکروسافت با رونمایی از Outlook Customer Manager جهت استفاده‌ی مشترکین Business Premium Office 365 در سراسر جهان، یک ابزار فروش جدید نیز در اختیار کارکنان کسب‌و‌کارهای کوچک قرار می‌دهد. Customer Manager یک سیستم CRM برای کسب‌وکارهای کوچک محسوب می‌شود که با Microsoft Outlook برروی PCها، تجهیزات iOS و شبکه یکپارچه می‌گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

*