عرضه‌ی McAfee SaaS متوقف شد

0
350
McAfee SaaS

شرکت Intel Security از جایگزینی برخی محصولات McAfee SaaS خبر داده است و در پی آن مدیران IT باید فرآیند تنظیمات و پیکربندی‌ را مجدد انجام دهند.

طرح شرکت Intel Security به منظور غیرفعال نمودن برخی سرویس هایMcAfee Software as a Service به معنای آن است که مشتریان در صورت تمایل به دریافت Endpoint Security وEmail Security ناچار به از سرگیری تمام روندهای پیاده‌سازی و آماده‌سازی خواهند بود.

این شرکت به زودی فروش McAfee SaaS Endpoint و SaaS Email Protection and Archiving را متوقف خواهد ساخت. طبق اظهارات این شرکت، فرآیند فروش‌ این محصول به مشتریان جدید در سال آینده متوقف خواهد شد اما مشتریان فعلی می‌توانند با تمدید اشتراک خود تا ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۹ از خدمات پشتیبانی کامل و برای انواع خاصی از اشتراک‌ها از پشتیبانی محدود تا سال ۲۰۲۱ بهره‌مند شوند.

عرضه تمامی محصولات McAfee SaaS Endpoint از جمله McAfee Security Center، Browser Protection and Content Filtering، Antivirus/Anti-Spyware Protection و Firewall Protection به طور همزمان متوقف خواهند شد. مشتریان نیز برای بهره‌مندی از تکنولوژی محافظت از Client‌ها باید به پلتفرم McAfee Endpoint Security روی آورند.

کاربران McAfee SaaS Endpoint و McAfee Security Center به منظور مدیریت امنیت Endpoint به سمت Cloud (ePO)  McAfee ePolicy حرکت خواهند کرد. ePO Cloud یک کنسول واحد برای مدیریت و اجرای Policyهای امنیتی به شیوه‌ای کاملا مقیاس‌پذیر، منعطف، متمرکز و خودکار ارائه می‌نماید.

لازم به ذکر است که ارائه‌ی McAfee SaaS Web Protection تحت تاثیر این سیاست قرار نگرفته و فرآیند فروش و پشتیبانی آن نیز ادامه خواهد یافت.

در مورد قابلیت‌های Email Protection و Archiving، بخش‌هایی همچون Email Archiving، Email Encryption، Email Protection و Email Continuity تحت تاثیر سیاست‌های جدید خواهند بود. برای کاربرانی که از SaaS Email Archiving استفاده می‌نمایند، ایمیل‌ها تا زمان اتمام تاریخ انقضای اشتراک همچنان آرشیو خواهد شد؛ پس از آن کاربران شش ماه فرصت دارند تا تمامی پیام‌های آرشیو شده را Extract نموده و به یک پلتفرم جایگزین ارسال نمایند. بعد از گذشت دوره شش ماهه، تمام پیام‌های آرشیو شده به صورت خودکار و برای همیشه پاک خواهند شد.

سرویس‌ها با سطوح مختلفی از پشتیبانی تا تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ به‌صورت آنلاین در دسترس خواهند بود. برای مثال کاربرانی که تجهیزات McAfee Email Gateway را در اختیار دارند، قادر به تمدید حق استفاده از سرویسEmail Protection  و Archiving تا حداکثر یک دوره زمانی پنج ساله و دریافت پشتیبانی کامل از سرویس تا سال ۲۰۱۹ و دو سال پشتیبانی محدود سرویس پس از آن خواهند بود. از سوی دیگر، مشتریانی که در حال حاضر McAfee Email Gateway را در اختیار ندارند، پس از ۱۱ ژانویه ۲۰۱۷ اجازه‌ی تمدید سرویس‌های خود را نخواهند داشت.

بدین ترتیب مشتریان ترغیب می‌شوند تا Proofpoint را به عنوان یک پلتفرم امنیتی برای ایمیل‌ها جایگزین کنند؛ با این وجود هنوز جزئیاتی مربوط به جایگزینی یک ابزار Third-Party در دسترس قرار نگرفته است.

شرکت Intel Security همچنین از برنامه‌های خود برای پایان بخشیدن به ارائه برخی محصولات خبر داده است که عبارتند از: McAfee Email Gateway appliance، McAfee Vulnerability Manager،McAfee Network Threat Response Software، McAfee Qurantine Manager،McAfee Enterprise Mobility Management و McAfee Asset Manager. بدین ترتیب برنامه‌های کاربردی SaaS کنار گذاشته خواهند شد و محصولاتMcAfee Enterprise Mobility Manager و McAfee SaaS Email Protection دیگر پشتیبانی نخواهند شد.

ذکر این نکته ضروری است که دستورالعمل مربوط به نحوه سوئیچ کردن روی محصولات جدید به زودی ارائه خواهد شد.

یکی از مزایای استفاده از SaaS این است که سازمان‌ها می‌توانند Componentها را به‌روز‌رسانی نموده و مشکلات زمینه‌ای را بدون لطمه زدن به تجربه کاربران مرتفع نمایند؛ با این وجود، تمامی مزایای فوق در صورت قطعی کامل اپلیکیشن از بین خواهد رفت.

مشتریان باید چندین مرحله را پشت سر بگذارند تا قادر به استفاده از یک برنامه کاربردی مشابه با قابلیت‌‌های بیشتر باشند. برای جایگزین کردن پلتفرم امنیتی جدید برای Endpoint‌ها، مشتریان نیاز به راه‌اندازی حساب کاربری جدید در McAfee ePO Cloud و نصب دوباره‌ی McAfee Endpoint Security دارند؛ مدیران نیز باید اقدام به ایجاد حساب‌های کاربری جدید، نصب مجدد نرم‌افزار و تعریف مجدد Policyها نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

*