استفاده ی IBM از Ustream برای پیشبرد سرویس های ویدئویی مبتنی بر Cloud

0
380
Ustream

اخیراً IBM اعلام کرده است که قرار است از Ustream ، ارائه دهنده سرویس پخش ویدئوی زنده مبتنی بر Cloud ، استفاده کند . این امر موجب گسترش بستر Cloud این شرکت برای کمک به مشتریان سازمانی در باز کردن محتوای ویدئو و داده و رسانه ­های دیجیتالی در حال تکامل ، می شود . البته شرایط مالی هنوز اعلام نشده است .

Ustream امکان پخش ویدئوی مبتنی بر Cloud ، از سخنرانی ­های سازمانی گرفته تا کنسرت ­های موسیقی زنده را ، به سازمان ­ها و رسانه­ ها می دهد . این شرکت ویدئو ها را بنا بر تقاضای مشتریانی همچون NASA ، Samsung ، Facebook ، Nike و Discovery Channel در اختیار حدود هشتاد میلیون بیننده در ماه قرار می دهد .

Ustream به واحد تازه تشکیل شده ی سرویس­ های پخش ویدئویی Cloud شرکت IBM  ، پیوسته است . IBM پرتفولیوی قدرتمندی را از سرویس ­های ویدئویی ارائه می کند که موجب گسترش توسعه ی باز API ها ، تجزیه و تحلیل ­های دیجیتال و ویژوال ، مدیریت تسهیل یافته و تحویل مستمر در صنایع جهانی می شود .

ویدئوها به روش اصلیِ تعامل با مشتریان و کارکنان از طریق طیف گسترده­ای از تجهیزات رسانه ­ای از جمله webcast ­ها ، مطالب اصلی کنفرانس ­ها ، کنفرانس ­های آموزشی تحت وب (webinar) ، حمایت از مشتری ، ویدئو های How to و … تبدیل شده­اند .

در نتیجه ، مشتریان در بخش های مختلف نیازمند یک راهکار مبتنی بر Cloud باز ، مقیاس ­پذیر و ایمن برای مدیریت سرویس­ های ویدئویی هستند . این امر زمانی مهم جلوه می کند که بدانیم محققان تخمین زده­اند که ۸۰ درصد داده ­های جهان فاقد ساختارند و برای سیستم ­های کامپیوتری نا معلوم هستند و در واقع نمی توان بطور مؤثر آنها را مدیریت کرد و به بهره برداری رساند . ویدئوها بخش قابل توجهی از داده های مذکور را تشکیل می دهند .

بخش سرویس ­های ویدئویی Cloud شرکت IBM ، ارائه کننده جامع­ ترین نمایش های ویدئویی جهان

Cloud شرکت IBM در واقع قابلیت­ های تحولی را درون بخش سرویس ­های ویدئویی خود نصب می­کند ؛ این امر با هدف کمک به مشتریان گوناگون جهت ادغام ویدئو ها در یک منبع استراتژیک از داده ­ها صورت می گیرد . این امر شامل رسانه ­های جمعی و سرگرمی ، آموزش و خدمات دولتی می­شود .

این واحد در واقع دارایی های Ustream را با یکدیگر ترکیب می کند ، همانند نمونه ی اخیر یعنی  Clearleap . این بخش همچنین راهکار ­هایی را ایجاد خواهد کرد که فناوری ­های دیگر سرمایه­گذاری ­های IBM از جمله Aspera و Cleversafe و همچنین نوآوری ­های  R&Dاین شرکت را با یکدیگر ادغام کند . سالیان طولانی است که IBM به عنوان توسعه­ دهنده ی ویدئو و فناوری­ های رسانه­ های دیجیتال شناخته شده است و بیش از ۱۰۰۰ اختراع در زمینه ­هایی همچون تجزیه و تحلیل ویژوال ، فهرست بندی  و جستجوی در مجموعه زیادی از ویدئوها و تصاویر دیجیتال با نام IBM ثبت شده است . همچنین IBM چهار جایزه Emmy برای نوآوری ­های مربوط به ویدئو کسب کرده است .

با ترکیب این نوآوری­ها ، IBM در حال ایجاد یک بستر پیشتاز Cloud است که مشتریان را قادر می­سازد تا به راحتی ویدئو های زنده را دسته­ بندی ، ذخیره و یا مدیریت کنند و همچنین آنها را از طریق تجزیه و تحلیل ارتقا دهند ، قابلیت ­های زبانی و مدیریت اختیارات را اعمال کنند و آنها را به طور مداوم در سراسر جهان توزیع کنند .

سرویس ­های پخش ویدئو ی زنده Ustream

در قلب پرتفولیوی Ustream ، بستر توسعه باز Ustream وجود دارد که مشتریان را قادر می­سازد تا اپلیکشین ­های سفارشی ویدئو را برای اجرا بر روی هر دستگاهی ایجاد کنند و آن ویدئو ها را درون هر اپلیکیشنی با ایمنی و اطمینان لازم جاسازی کنند . مشتریان می ­توانند از تجزیه و تحلیل تمایلات اجتماعی آنی برای سنجش واکنش ­های مخاطبان در مورد محتوای تبادل ویدئوی زنده استفاده کنند . IBM بستر توسعه Ustream را درون Bluemix ادغام می کند و از این طریق به مشتریان اجازه می­دهد تا به ارائه سرویس ­های ویدئویی مجزا به توسعه ­دهندگان بپردازند .

علاوه بر این ، پرتفولیوی Ustream شامل چندین راهکار ویدئویی از جمله Ustream Demand می باشد که بازار یابان را قادر می ­سازد تا به جمع آوری و مکانیزه کردن سیر بازاریابی و مدیریت ویدئو های مورد تقاضا و زنده از یک داشبرد تکی شوند؛ Ustream Align نیز موجب برقراری امنیت در ارتباطات داخلی کارکنان می گردد و Ustream Pro Broadcasting نیز تبادل ویدئو ی زنده در مقیاس دلخواه را فراهم می کند .

Brad Hunstable به عنوان مدیر کل Ustream  می گوید : ویدئو قدرتمند ترین و عاطفی ­ترین نوع رسانه است . ویدئو ها به طور فزاینده در حال تبدیل شدن به ابزار ارتباطی مورد علاقه مردم هستند ؛ این امر تنها به جنبه سرگرمی مربوط نمی شود ، بلکه جنبه تجاری هم دارد . ما پلتفرم ویدئویی خاصی را طراحی کرده ایم که استفاده از آن آسان است و در عین حال فوق العاده مقیاس پذیر ، ایمن و قدرتمند است و در واقع این ویژگی ­های کیفی است که ما را به ایده آل پرتفوی IBM تبدیل کرده است.

Braxton Jarratt به عنوان مدیر ارشد این سرویس افزود : از طریق این دستاورد جدید و ایجاد بخش تجاری جدید در Cloud ، IBM در شُرف ارائه یک مجموعه کامل از راهکار های دیجیتال ویدئویی برای کاربر نهایی است . در نتیجه ، مشتریان قادر خواهند بود از طریق پیشرفت ­های موجود در سفارشی ­سازی ، دسترسی دیجیتال ، تجزیه و تحلیل بصری و غیره ، از مراحل مختلف چرخه ویدئویی بهره مند شوند و امکان ارائه مستمر محتوای ویدئویی در سراسر جهان فراهم خواهد آمد .

مقر Ustream در سانفرانسیکو است و دفتر توسعه آن در بوداپست مجارستان و مراکز داده در سن خوزه ی کالیفرنیا ، آمستردام و توکیو واقع شده است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

*