چگونه فناوری‌های دیجیتال مانند IoT ، صنعت پست را متحول می کنند.

0
375

به لطف وجود آخرین فناوری های دیجیتال ، مانند اپلیکیشن های خودکار ، سرویس‌های پستی در سراسر دنیا می‌توانند به طور قابل ملاحظه‌ای بازسازی شوند. این اپلیکیشن  های در حال ظهور در حالی که مسیر را برای سرویس‌های جدید هموار می‌کنند موجب برطرف کردن پاره‌ای از مشکلات تدارکاتی ، هم برای شرکت های تحویل و هم برای مشتریان ، می شوند .

ردیابی بسته پستی

حتی مراسلات پایه نیز می‌تواند با اضافه کردن قابلیت ردیابی دیجیتال ، بهبود یابند . هر نامه به صورت خودکار شناسه‌ی منحصر به فرد خود را دریافت کند که می‌توان ، هر زمان که از یک دفتر پستی گذشت ، ردیابی شود. این به شرکت ‌های پستی اجازه می‌دهد تا هنگامی که زمان تحویل نامه یا بسته پستی نزدیک است یا در هر مرحله ی دیگری قرار دارد ، به مشتریان اطلاع دهند .
اپلیکیشن های  پیشرفته‌تر ردیابی ، از تگ ‌های RFID استفاده می کنند که می‌تواند اطلاعات را با جزییات‌ بیشتری منتقل کند .برای مثال در اروپا ، DHL تجربه ی به کار گیری راه‌حل “RFID متصل به محموله” برای نظارت بر شرایطی که کالاها در آن انبار شده‌اند را دارد.

تدارکات موثر و و بهینه‌سازی منابع

در پژوهش‌های انجام گرفته از اداره سرویس پستی آمریکا توسط بازرسی کل (USPS OIG) وIBM  ، پیش ‌بینی شده است که USPS می‌تواند با مدیریت هوشمند‌ تر دارایی ها، صدها میلیون‌ دلار در سال را با نگهداری های پیش‌ بینی شده ، طبقه‌ بندی هوشمند و بارگیری ، مسیردهی و ناوگان بهینه شده ، صرفه‌ جویی کند .

طبق پیشنهاد محققینUSPS OIG  و IBM پیشخوان ‌های ادارات پست نیز می‌ توانند به صورت دیجیتال تغییر یابند. مثلا اپلیکیشن های iBeacon (که با توجه به مکانی افراد در  آن هستند ، بر روی تلفن همراه سرویس‌های مکانی ارائه می‌دهد) می‌توانند برای پر کردن فرم در حالی که مشتریان در صف ایستاده‌اند استفاده شوند . در عین حال، دوربین‌ های سه بعدی
سنسور دار می ‌توانند سریع تر و دقیق ‌تر بسته ‌ها را اندازه بگیرند و قیمت را محاسبه کنند و زمان پردازش این فرایند را با کاهش هزینه ها ، تسریع کنند.

“خانه‌های متصل” (Connected home) نیز محرک دیگری برای سرویس‌های جدید هستند، بدین ترتیب که لوازم خانگی بیشتری به شبکه‌های اینترنتی متصل می شوند در نتیجه می توانند اطلاعاتی در خصوص وضعیت ‌شان را به اشتراک بگذارند . سرویس جدید سفارش خودکار آمازون این امکان را ارئه می دهد که اقلام خریداری شده از فروشگاه‌های آنلاین ‌اش ، اگر نیازمند جایگزینی باشند ، دوباره سفارش داده شوند. قدم بعدی برای شرکت های تحویل مرسولات است که می بایست شیوه‌های ابداعی جدیدی برای ارائه ی سرویس به تقاضاها بیابند .

آنچه مسلم است حضور روز افزون تکنولوژی هایی مانند IoT در زندگی های امروزی است که البته تا حد زیادی رفاه و آسایش را به همرا دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

*