ارائه برنامه Amazon Chime برای ایجاد ارتباطات یکپارچه

0
221
Amazon Chime

شرکت Amazon Web Services  یا به اختصار AWS، به عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های Cloud، به تازگی وارد عرصه ارتباطات یکپارچه شده است.

شرکت AWS به عنوان چهره جدید بازار به شرکت‌هایی معرفی می‌گردد که به دنبال سیستم‌های جدید ویدئو کنفرانس و کنفرانس تلفنی می‌باشند.

این شرکت اخیرا از آغاز به کار سرویس جدید خود با نام Amazon Chime خبر داده است که برای رقابت با برنامه‌هایی مانند WebEx، Skype for Business و GoToMeeting طراحی شده است. این روند به عنوان یک تغییر بزرگ از سوی ارائه دهندگان سرویس‌های Public Cloud، برای برخی فعالان در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی به شمار می‌رود.

Gene Farrell، معاون بخش برنامه‌های سازمانی این شرکت اعلام کرد: AWS اقدام به ارائه Amazon Chime همراه با برنامه‌های کاربردی Native برای ویندوز، MacOS، iOS و Android نموده است. لازم به ذکر است که زیرساخت Chime در ایالات متحده پایه‌گذاری شده است اما امکان دسترسی به آن در سراسر دنیا امکان‌پذیر می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه این تکنولوژی آن است که یک فهرست تصویری  از شرکت کنندگان در Meeting ارائه می‌نماید که شامل اطلاعاتی درباره افراد دارای پیشینه دریافت نویز در هنگام تماس می‌باشد. به علاوه در صورت عدم حضور مدیر در جلسه نیز هر یک از کاربران از این امکان برخوردار می‌باشد تا صدای شرکت‌کنندگان دیگر را قطع نماید، بنابراین بقیه حضار وادار به شنیدن صداهای مزاحم نمی‌شوند. همچنین برای افرادی که صدای آنها بدین ترتیب قطع می‌شود، اخطاری مبنی بر مسدود بودن میکروفون ارسال می‌شود، بنابراین آنها می‌توانند هر زمان که تمایل و آمادگی داشته باشند از حالت Mute یا قطع صدا خارج شوند.

در صورتی که کاربران به هر دلیلی به برنامه کاربردی این Service دسترسی نداشته باشند، می‌توانند با استفاده از شماره تلفن‌های معمولی به کنفرانس تلفنی Chime متصل گردند. Farrell بیان نمود که AWS در نظر دارد تا تماس‌های فرد به فرد درشبکه‌های تلفن سنتی را نیز در آینده مورد پشتیبانی قرار دهد.

Chime به عنوان بخشی از مجموعه‌ برنامه‌های کاربردی AWS، بر همکاری با صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف به منظور انجام مسائل کاری تمرکز نموده است. این مجموعه سرویس‌ها که با WorkSpace Cloud Virtual Desktop as a Service آغاز شده است، هم‌اکنون مواردی همچون WorkDocs Office Suite ، سرویس ایمیل WorkMail و سرویس هوشمندی کسب‌و‌کار با نام QuickSight را در بر می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این سرویس جدید در سه دسته‌بندی قیمتی قابل دسترس خواهد بود. سرویس Basic این محصول با ارائه قابلیت‌های تماس صوتی و تصویری فرد به فرد و قابلیت چت گروهی به کاربران، رایگان و بدون هزینه می‌باشد. سرویس Plus برای هر کاربر در ماه ۲.۵ دلار هزینه در بر داشته و مواردی همچون پشتیبانی از Screen Sharing و یکپارچه‌سازی با سیستم‌های مدیریت هویت (Identity Management) از طریق SAML و Active Directory را ارائه می‌نماید.

سرویس Pro نیز برای هر کاربر ماهانه ۱۵ دلار هزینه برداشته و علاوه بر تمام موارد فوق، دارای قابلیت میزبانی تا سقف ۱۰۰ شرکت‌کننده در جلسه را دارا می‌باشد. کاربران سرویس‌های Basic و Plus نیز می‌توانند به کنفرانس‌های برگزار شده‌ توسط کاربران Pro بپیوندند، بنابراین سازمان‌ها قادرند مجوزها را ترکیب و تلفیق نمایند تا هزینه‌ Chime را به حداقل برسانند.

در حال حاضر شرکت Amazon اقدام به عرضه نسخه رایگان این تکنولوژی با تمام ویژگی‌های سرویس Pro به مدت ۳۰ روز نموده است. پس از پایان این مدت، مشتریان می‌توانند در مورد استفاده از نوع Basic و یا پرداخت هزینه برای بهره‌گیری از عملکرد پیشرفته‌تر تصمیم‌گیری نمایند. Farrell خاطرنشان کرد که با Chime می‌توان هزینه مربوط به ارتباطات یکپارچه در سازمان را تا ۷۰ درصد کاهش داد.

برای سازمان‌هایی که در حال حاضر از اتاق کنفرانس با سیستم‌های ارائه شده توسط شرکت‌های Polycom و Crestron استفاده می‌کنند، امکان تنظیم این تجهیزات برای یکپارچه‌سازی با Chime نیز مهیا می‌باشد.

AWS برای کمک به پذیرش این محصول با شرکت‌های Level 3 Communications و Vonage وارد همکاری شده است. Level 3 به وارد نمودن Chime به بازار مشتریان سازمانی خود پرداخته و Vonage نیز این سرویس را در اختیار کسب‌و‌کارهای کوچک قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که این فرآیندها در سه ماهه دوم امسال قابل دسترس خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

*